Olin luvannut papalle (mieheni isälle), että käyn tekemässä vähän suuremman siivouksen kun olen lomalla. Pappa on 86 v. ja asustelee yksin omakotitaloa naapuripitäjässä, jonne matkaa meiltä noin 56 km/sivu. Itse hän muuten tekee viikkosiivoukset, ruoat, pesee pyykit. ja puuhailee kaikenlaista.  

Mieheni aamulla sanoi, että jaksatko sinä lähteä siivoomaan, kun olet niin sairaan ja väsyneen oloinen. Toki sitä olenkin, mutta kun kerran olin luvannut ja pappa odotti, niin en ilennyt soittaa etten tule.

Niinpä klo 9 sitten lähdettiin. Pappakin huomasi heti, että olen sairas.

Ensi töiksi matot rullalle ja pihalle, jotka mieheni sitten kopsutteli.  Pesin kaikki lattiat, tuuletin petivaatteet,  pyyhin pölyt,  siinä sivusssa pesin pari koneellista pyykkiä.  Miehini laittoi välillä broileria uuniin ja pottuja kiehumaan.

Kun siivous oli tehty, päästiin syömään. Olikin jo kauhea nälkä.

Tykkään auttaa  läheisiäni.  Pappa kehui miten puhtaaksi ja hienoksi minä olin siivonnut. Lopuksi halaus.

Olimme sitten takaisin kotona klo 18 jälkeen. Autossa jo silmät lupsahtelivat, sillä olin tosiaankin ihan poikki.